mastaralgen

Om saker jag gör.

Om projektet och dagens religonlektion

Publicerad 2012-02-22 21:01:07 i Allmänt,


Det var ett tag sedan jag skrev något här sist. Väldigt länge sen. Men det ska det bli lite ändring på nu kanske! eller... åtminstånde ett tag borde jag klara av att skriva en gång i veckan iallafall?

Om projektet så går det... långsamt. Jag förstår inte vad som är problemet egentligen. Har bara så svårt  att komma igång... Ska göra en liten bit efter detta. Bara färga in bakgrunden lite men det är iallafall något. Råkade somna i 5 timmar nyss så kommer ändå inte kunna lägga mig förrän lååång tid (höhöhö jag är så dålig ibland)




så ser det ut iallafall! Hudtonen är mycket bättre än den förra vilket är bra! syns inte på bilden så väl men på det viset är det iallafall. Icke-mormor (bruna ögon) ska få lite lite större irisar vilket inte kommer ge henne en sådan knäpp blick!




Och om dagens religonlektion, vi pratade om ondska och vad som är ondska, var det kommer ifrån och hur "gud" skulle tillåta att det fanns ondska om hen var allsmäktig. Jag kom fram till att om nu det skulle finnas en allsmäktig gud så måste denna ha vetat redan från början att Adam och Eva skulle äta från trädet och han placerade det där ändå fast han visste vad som skulle ske. (om man är allsmäktig borde man ju veta allt) .
Och om han är allsmäktig skulle hen inte heller behöva testa människorna, utan redan veta vilka som är "onda" från början. Det finns egentligen ingen anledning för ondska att existera om gud finns altså. Sålänge det inte är så att denna gud får någon slags tillfredställelse av att plåga människorna bara för att bevisa att de är goda eller onda. Så gud är en sadist om gud finns.
Detta är såklart bara min personliga åsikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mastaralgen

Jag är en människa på arton år som går på Bild och Form på Södra Latins gymnasium. Presentationer är väl bra men vet inte vad jag ska skriva. Antingen skulle det bli så mycket eller så litet!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela